• Zaterdag 18 maart moest Beetgum 1 afreizen naar Noordbergum om tegen de nog ongeslagen koploper Noordbergum aan te treden, Noordbergum had alle eerdere 14 wedstrijden gewonnen en ook tegen Beetgum waren na 90  minuten de drie punten voor de koploper.

Door een kleine achterstand met de rust (2-1, doelpunt Yannick Hielkema) had Beetgum nog zicht op een verrassend resultaat. Noordbergum had wel het meeste balbezit en de beste kansen. Na rust kon Noordbergum de voorsprong op 3-1 brengen door een penalty en dit was tevens de eindstand.

Ondanks de nederlaag waren er voor trainer Tiede Dijkstra positieve aanknopingspunten voor het vervolg. Beetgum heeft nu een serie van 4 thuiswedstrijden en gezien de stand op de ranglijst een belangrijke fase om nog de aansluiting te vinden voor de nacompetitieplaatsen.

Zaterdag 25 maart de eerste in de reeks met een wedstrijd tegen Nicator, aanvang van de wedstrijd op sportcomplex ’t Bosk is 14.30 uur.

De pupil van de week is Pieter Tigchelaar van v.v. Beetgum Jo10.

De sponsor van de wedstrijdbal is Sikke de Groot.

rfwbs-sliderfwbs-slide