• Afgelopen zaterdag 29 oktober kwam titelkandidaat Noordbergum naar ’t Bosk. Noordbergum had alle  competitiewedstrijden gewonnen en nog geen doelpunt tegen gekregen. Vooraf een zware dobber voor Beetgum na de verloren wedstrijd tegen SSS’68.

De wedstrijd zelf gaf een heel ander beeld dan vooraf werd gedacht. Beetgum had de tactiek aangepast en kreeg in de beginfase een paar goede kansen. Uit een corner kon Geert Jan de Vries in de 22ste minuut de 1-0 binnen koppen en hiermee was het eerste tegendoelpunt dit seizoen voor Noordbergum een feit. Nog geen 10 minuten werd het zelfs 2-0 voor Beetgum door een doelpunt van Robby Efde.

Een misverstand in de verdediging bracht voor rust Noordbergum weer in de wedstrijd en vlak voor rust bracht Noordbergum de ruststand 2-2.

Noordbergum is een voetballende ploeg met een surplus aan individuele en technische kwaliteiten, maar Beetgum speelde de beste wedstrijd van het seizoen en er leek meer in te zitten na een rode kaart voor Noordbergum. Door een penalty kwam Noordbergum toch weer op voorsprong. Beetgum nam meer risico en aan beide kanten kwamen nog de nodige kansen. Uiteindelijk werd er niet meer gescoord en kon Noordbergum de winst pakken.

Na afloop waren er ondanks de nederlaag complimenten voor Beetgum dat recht had gehad op minimaal een puntje.

Beetgum speelt zaterdag 5 november de uitwedstrijd tegen Nicator, als met dezelfde inzet en instelling wordt gespeeld moet een goed resultaat mogelijk zijn.

Supporters zijn vanaf 14.30 uur welkom op Sportpark Kalverdijkje Zuid in Leeuwarden

rfwbs-sliderfwbs-slide